Optymalizacja stron w procesie pozycjonowania

Planujesz działania mające na celu zdobycie pierwszego miejsca rankingowego w wynikach wyszukiwania? Musisz pamiętać, że najważniejszą walutą w sieci jest informacja, a dokładniej – wartościowa informacja. Z perspektywy twórcy strony jest to jednak znacznie bardziej skomplikowane zadanie, które wiąże się z rozwiązaniem łamigłówki dotyczącej intencji użytkowników. Tym, co pozwala na komunikację z nimi, jest szereg czynności optymalizacyjnych, które należy wdrożyć, pozycjonując swoją stronę. Czym dokładnie jest optymalizacja stron? O tym przeczytasz niżej. 

Pozycjonowanie 

Mówiąc wprost, jest to zbiór zadań, które pozytywnie wpływają na widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO to praktyka długoterminowa, która jest złożonym procesem, wymagającym ciągłości oraz stałej analizy kolejnych aktualizacji wyszukiwarek. Musisz więc być aktywny 24 godziny na dobę, w końcu konkurencja nie śpi.

Drugim nierozerwalnie związanym z pozycjonowaniem słowem jest optymalizacja. Chodzi o to, aby wyznaczyć najkorzystniejsze z punktu widzenia czynników rankingowych wskaźniki jakości i efektywności naszych działań. SEO więc dzieli się w tym kontekście na działania w obrębie samej strony (on-site) oraz poza nią (off-site).

Najważniejsze elementy strony poddawane optymalizacji w procesie pozycjonowania

Elementy techniczne on-site:

  • treść,
  • słowa kluczowe,
  • meta tagi,
  • nagłówki,
  • odpowiedź serwera,
  • certyfikat bezpieczeństwa SSL,
  • przekierowania 301,
  • linki kanoniczne,
  • wersje językowe strony,
  • prędkość ładowania witryny,
  • mobilność,
  • przyjazny adres URL,
  • mapa witryny,
  • mikrodane,
  • optymalizacja grafiki i wideo.

Elementy wpływające na widoczność off-site:

  • link building zewnętrzny:
    • artykuły gościnne (guest posting),
    • artykuły sponsorowane,
    • media społecznościowe.

Aby dowiedzieć się więcej o każdym z wymienionych elementów, które są jednocześnie czynnikami rankingowymi, warto pogłębić swoją wiedzę na temat SEO (Search Engine Optimization) oraz algorytmów Google. To właśnie ta wyszukiwarka generuje ponad 94% zapytań użytkowników internetu na całym świecie.

Wnioski

Chociaż ilość wymaganych czynności może przyprawić o ból głowy, to uwierz nam – ich świadoma, długotrwała optymalizacja z pewnością przysłuży się pozycji Twojej witryny. Elementy off-site wymagają zaangażowania na szerszą skalę, warto więc w tym celu skorzystać z pomocy innych internautów, blogerów, influencerów – z pewnością ich polecenia będą dla Ciebie korzystne. W pierwszej kolejności musisz jednak zadbać o architekturę, nawigację i responsywność witryny. 

Jeśli obawiasz się, że zajmie Ci to zbyt wiele czasu, warto skorzystać z pomocy specjalistów. W przypadku gdy dysponujesz ograniczonym budżetem, możesz wybrać jeden bądź kilka elementów wymagających optymalizacji, tych, które nastręczają Ci najwięcej problemów. Nie daj się konkurencji, bądź sprytniejszy!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here