Planujesz działania mające na celu zdobycie pierwszego miejsca rankingowego w wynikach wyszukiwania? Musisz pamiętać, że najważniejszą walutą w sieci jest informacja, a dokładniej – wartościowa informacja. Z perspektywy twórcy strony jest to jednak znacznie bardziej skomplikowane zadanie, które wiąże się z rozwiązaniem łamigłówki dotyczącej intencji użytkowników. Tym, co pozwala na komunikację z nimi, jest szereg czynności optymalizacyjnych, które należy wdrożyć, pozycjonując swoją stronę. Czym dokładnie jest optymalizacja stron? O tym przeczytasz niżej.
Pozycjonowanie
Mówiąc wprost, jest to zbiór zadań, które pozytywnie wpływają na widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO to praktyka długoterminowa, która jest złożonym procesem, wymagającym ciągłości oraz stałej analizy kolejnych aktualizacji wyszukiwarek. Musisz więc być aktywny 24 godziny na dobę, w końcu konkurencja nie śpi.
Drugim nierozerwalnie związanym z pozycjonowaniem słowem jest optymalizacja. Chodzi o to, aby wyznaczyć najkorzystniejsze z punktu widzenia czynników rankingowych wskaźniki jakości i efektywności naszych działań. SEO więc dzieli się w tym kontekście na działania w obrębie samej strony (on-site) oraz poza nią (off-site).
Najważniejsze elementy strony poddawane optymalizacji w procesie pozycjonowania
Elementy techniczne on-site:
- treść,
- słowa kluczowe,
- meta tagi,
- nagłówki,
- odpowiedź serwera,
- certyfikat bezpieczeństwa SSL,
- przekierowania 301,
- linki kanoniczne,
- wersje językowe strony,
- prędkość ładowania witryny,
- mobilność,
- przyjazny adres URL,
- mapa witryny,
- mikrodane,
- optymalizacja grafiki i wideo.
Elementy wpływające na widoczność off-site:
- link building zewnętrzny:
- artykuły gościnne (guest posting),
- artykuły sponsorowane,
- media społecznościowe.
Aby dowiedzieć się więcej o każdym z wymienionych elementów, które są jednocześnie czynnikami rankingowymi, warto pogłębić swoją wiedzę na temat SEO (Search Engine Optimization) oraz algorytmów Google. To właśnie ta wyszukiwarka generuje ponad 94% zapytań użytkowników internetu na całym świecie.
Wnioski
Chociaż ilość wymaganych czynności może przyprawić o ból głowy, to uwierz nam – ich świadoma, długotrwała optymalizacja z pewnością przysłuży się pozycji Twojej witryny. Elementy off-site wymagają zaangażowania na szerszą skalę, warto więc w tym celu skorzystać z pomocy innych internautów, blogerów, influencerów – z pewnością ich polecenia będą dla Ciebie korzystne. W pierwszej kolejności musisz jednak zadbać o architekturę, nawigację i responsywność witryny.
Jeśli obawiasz się, że zajmie Ci to zbyt wiele czasu, warto skorzystać z pomocy specjalistów. W przypadku gdy dysponujesz ograniczonym budżetem, możesz wybrać jeden bądź kilka elementów wymagających optymalizacji, tych, które nastręczają Ci najwięcej problemów. Nie daj się konkurencji, bądź sprytniejszy!